Відбулося ІХ Паломництво Круціяти Визволення Людини

16-17 жовтня в Летичеві у Санктуарії Матері Божої
відбулося Дев’яте Всеукраїнське Паломництво Круціяти Визволення Людини
В Паломництві взяли участь понад 200 осіб з різних парафій не тільки нашої Кам’янець-Подільської дієцезії, а також і з сусідніх Києво-Житомирської та Львівської дієцезій. Крім того прибула делегація Дияконії

Реколекції для наречених і новоодружених

   Перші кроки разом” (5-7 листопада 2010р.)
          Запрошуємо на реколекції для наречених  і новоодружених (до 1 р. подружнього життя):ПЕРШІ КРОКИ РАЗОМ”, які відбудуться з 5 по 7  листопада 2010р. у реколекційному домі “Світло-Життя”в с. Гвардійське.

Круціята Визволення Людини

Декларація Круціяти Визволення Людини (можна видрукувати тут)
Про діяльність КВЛ в Україні (відео)
Свідчення з Паломництва КВЛ (відео)
Про КВЛ до членів Домашньої Церкви (тут) 


Що таке Круціята Визволення Людини?
Круціята Визволення Людини - це програма дій, метою якої є подолання всього, що загрожує гідності особи та принижує здорові суспільні звичаї. Тому Круціята Визволення Людини пропагує стиль життя, що спирається на правду, любов і свободу. До участі в Круціяті ми запрошуємо кожну людину доброї волі.
Круціята Визволення Людини - це служіння заради визволення від залежностей, поширених в суспільстві, алкоголізму, та усякої омани і страху, особливо які нищать людську гідність і не дозволяють людині самореалізуватися згідно зі своїм покликанням.

ДИЯКОНІЇ В РУСІ "СВІТЛО-ЖИТТЯ"

Результатом основної формації членів Руху є усвідомлення відповідальності за справи Церкви і світу, яка виражається служінням у Русі і локальній спільноті Церкви.
Особи, які служать у Русі, називаються Дияконією Руху "Світло-Життя".                             

Десять кроків до християнської зрілості

 I. Ісус Христос
Ісус Христос є моїм Світлом і Життям, єдиною дорогою до Отця;
я прийняв Його як мого Господа і Спасителя і віддав Йому своє життя, щоб Він ним керував.

II. НЕПОРОЧНА ДІВА МАРІЯ
Непорочна є для мене найдосконалішим прикладом Нової Людини цілковито відданої Христові у Святому Дусі, Його слову і ділу;
тому віддаюсь Їй, зосереджено обдумую з Нею у розарії таємниці спасіння і наслідую Її.

О. Франциск Бляхницький

Народився 24 березня 1921 року в Рибніку у багатодітній сім’ї. До гімназії ходив в Тарновських Горах, був дуже активним скаутом. Школу закінчив в 1938 році.
            Коли на Польшу напали Німці в вересні 1939 року він брав активну участь у захистній війні а пізніше розпочав конспіративну діяльність. В березні 1940 року був заарештований гестапо в Завіхосці і вивезений до концтабору в Освіенцім. Перебував там під номером 1201 чотирнадцять місяців, з них 9 місяців був у карній групі, і майже місяць в бункері. В березні 1942 року у в’язниці в Катовицях був засуджений на смерть через відсічення голови за конспіративну діяльність проти Німецького Рейху. Майже після 5 місяців очікування на виконання вироку був звільнений.
В 1942-45 роках перебуває в різних німецьких таборах і в’язницях.
            Під час перебування у підрозділі смертників він пережив своє чудесне наверненння до особистої віри в Христа і вирішив віддати своє життя на служіння Господу
            Після завершення війни він вступив до Сльонскої Духовної Семінарії в Кракові, а після закінчення 25 червня 1950 року став священиком.
            В 1954-56 роках в період виселення єпископів, він брав участь в діяльності таємної Курії в Катовіцах і організував повернення до єпархії сльонських єпископів. Після повернення єпископів працював в душпастирському Відділені Курії і в редакції „Gościa Niedzielnego”. Також керував Катехетичним Центром, а від 1957 року діяльністю за тверезість під назвою “Круціата Стриманності”. В 1960 році влада ліквідувала Центр Круціати, а о. Франциск був заарештований в березні 1961 року. Після 4 місяців арешту він отримав вирок 13 місяців ув’язнення з затриманням його виконання на 3 роки.
            Від жовтня 1961 року о. Бляхницький розпочав спеціалізоване навчання в Люблінському Католицькому Університеті. Після закінчення продовжував науково-дидактчну роботу в Інституті Пасторального Богослов’я. Осоюливо активно залучився до поширення науки про Церкву і відновлену Літургію серед широких кіл душпастирів і світських, розробляючи методи соборової літургічної формації.
            Вже з перших років душпастирської діялбності особливу увагу приділяв праці в малих групах, починаючи від Оази Дітей Божих аж до методу 15 денних реколекцій, пізніше названих Оазою Живої Церкви. Так утворився рух, який сьогодні називається Рухом Світло-Життя.
            Цей рух розвивається незважаючи на різноманітні труднощі в Польші, а також у  Словаччині, в Чехії, Україні а  навіть в Болівії. Під духовним керівництвом о. Бляхницького з’являлися також нові ініціативи, що були відповіддю на знаки часу. До них належали: Круціята Визволення Людини, План Великої Євангелізації, Незалежна Християнська Суспільна Служба, а також Християнська Служба Визволення Народів.
            О. Бляхницький є також духовним батьком спільноти богопосвяченого життя, Інституту Непорочної Матері Церкви.
            Воєнне становище застало о. Бляхницького в 1981 році за межами батьківщини. В 1982 році він осів в польському центрі “Marianum в Карлсберзі в Німеччині. Там помер 27 лютого 1987 року.
            Після смерті о. Франциска Папа Йоан Павло ІІ у телеграмі до єпископа Щепана Весолего написав:
            Бог покликав до Себе о. професора Франциска Бляхницького і ця смерть наповнила смутком багатьох людських сердець і середовищ. Відійшов ревний апостол навернення і внутрішньої віднови людини, великий душпастир молоді. За його посередництвом народилася специфічна форма оазового життя на польській землі. Свої численні здібності розуму і серця, якийсь особливий харизмат, яким обдарував Його Бог, він віддав справі будування Божого Царства. Будував його молитвою, апостольством, терпінням і будував його з таким переконанням, що слушно думаємо про Нього як про того хто “силоміць бере”  це Царство (пор. Мт 11,12). Дякуємо Богові за усяке добро, яке отримали люди завдяки Йому. Гаряче молимося про повноту світла і життя для Його душі.
            Різноманітна діяльність і служіння Церкві і в Церкві, оживлення і активізація діяльності мирян, боротьба за тверезість Народу, турбота про молодь і родини, зробили о. Франциска Бляхницького незвичайним свідком віри.
Він став голосом, котрий закликав всіх мирян щодня жити таємницею Церкви.

Читай також тут: http://www.svitlo-zhyttja.kiev.ua/node/29

Молитва за заступництвом
Слуги Божого о. Франциска Бляхницького

            Боже, Отче Всемогутній. Дякуємо Тобі за  Твого священика Слугу Божого Франциска, котрого в надзвичайний спосіб обдарував благодаттю віри консеквентної, так що він повністю віддав своє життя на Твою службу.
            Дякуємо Тобі за те, що дозволив йому палко любити Твою Церкву і зрозуміти, що найглибшою основою її життя і плідності є повне любові віддання  себе Твоєму Синові за прикладом Непорочної, Матері Церкви.
            Дякуємо Тобі також за те, що через цього священника покликав до життя на польській землі Рух Світло-Життя, який прагне виховувати в своїх учасниках здібність володіти собою, щоб себе давати і таким чином спричинятися до розвитку живих спільнот Церкви.
            Будь прославлений, Боже, в Слузі Божому отцю Франциску, в його житті і ділі, і будь ласкавий прославити своє Ім’я, уділяючи мені через його заступництво благодать ..............................................., про яку найсмиренніше прошу.
Амінь.  

Тексти о. Ф. Бляхніцького:

Про віру християнина  

ДОМАШНЯ ЦЕРКВА РУХУ СВІТЛО-ЖИТТЯ

Короткий провідник по формації Руху Світло-Житя


Оази не можна навчитися, оазу потрібно пережити
О. Ф. Бляхніцкий
Рух Світло-Життя творить систему перманентної (постійної) християнської формації званої деутерокатехуменальною (вторинний катехуменат). Виходячи з твердження, що справжня християнська формація має тривати протягом усього життя, зростаючи крок за кроком, Рух хоче своїм впливом огорнути широкі суспільні кола, починаючи з дітей, молоді аж до дорослих і сім'ї.
Мета формації в Русі Світло-Життя – привести  учасників до повного відкриття факту і наслідків свого християнства, започаткованого на Святому Хрещенні, отже привести до християнської зрілості.
ФОРМАЦІЯ ДІТЕЙ
Формаційна праця на цьому рівні базується  на ідеалі Божого дитинства і виховному багатстві літургії. Триває 5 років і розпочинається після прийняття першого Святого Причастя.
Перші два роки - кандидат і хораліст мають початковий характер.
Три наступні - міністрант (прислужник)  світла, книги і вівтаря, (для дівчат відповідно схолістка, служба дарів, служба порядку) являються основною формацією (їх інколи називають дитячим деутерокатехуменатом). На цьому етапі річній праці передують 15-денні реколекції Оази Дітей Божих І, ІІ, ІІІ ступенів.
Оаза Нової Дороги
Призначена для дітей у віці 13-15 років.
Метою Оази Нової Дороги є преєвангелізація – підготовка для плідного прийняття християнської керигми особами, які беруть участь у цій програмі.
Програма включає п'ятнадцятиденні реколекції І, ІІ і ІІІ ступеня, а також роботу протягом року, для їх поглиблення і доповнення.
Зміст реколекційних переживань І ступеню Оази Нової Дороги концентрується навколо гасла „я” і містить роздуми щодо тотожності віруючої людини. Крім того, є спробою впорядкування його внутрішнього світу через рефлексію (роздуми) над основними атрибутами людяності, а також є поглядом очима віри на майбутню життєву дорогу учасників.
ІІ ступінь, піднімаючи питання діалогу і зустрічі: гасло „ти” – обговорює специфіку відносин людини з окремими Особами Святої Трійці, Божої Матері, а також з батьками; нагадує умови, що мають вплив на якість зустрічі з іншою особою та, показує відносини між людьми в світлі досвіду віри.
Тематика ІІІ ступеня, висловлена в гаслі: „ми”, включає рефлексію над цінностями, що творять зв'язки у спільноті та показує наслідки, які виникають з приналежності до спільноти Церкви, яка є плодом Пасхальної Таємниці Христа.
 
ФОРМАЦІЯ МОЛОДІ І ДОРОСЛИХ
І. Євангелізація.
Євангелізація є першим і необхідним етапом на дорозі формації (тобто, цей елемент не можна обминути, почати з іншого, а потім повернутися). Форми присутньої в Русі євангелізації є індивідуальна євангелізація, а також богослужіння і євангелізаційні реколекції, з якими тісно пов'язана робота в малих евангелізаційних і поєвангелізаційних групах.
Тематика реколекцій і реколекційних богослужінь, а також робота в поевангелізаційних групах концентрується навколо чотирьох правд (істин) духовного життя:
1.    Бог любить тебе і має для твого життя чудовий план. (пор. Й 3, 16)
2.    Людина грішна і відділена від Бога і Божого життя, тому не знає і не досвідчує Божої любові, не знає чудового Божого плану який Бог має для неї. (пор. Рм 3,23)
3. Ісус Христос – єдиний Спаситель, дарований Богом для знищення наслідків гріха людини. Через Нього ми можемо пізнати Божу  любов і чудовий Божий план для нашого життя. (Пор. Й 1,12)
4. Ми маємо особисто прийняти Ісуса Христа як Спасителя і Господа. Тільки тоді зможемо пізнати Божу любов і Божий план для нашого життя.
Подальша праця має допомогти  відкрити, що означає стати новою людиною і вивести на дорогу зростання в християнському житті. На цьому етапі учасники працюють відповідно до восьми поєвангелізаційних зустрічей.
Оаза Нового Життя нульового ступеня. Призначена для молоді, яка не брала участі в Оазі Нової Дороги і для якої програма першого ступеня була б ще дуже важка для зрозуміння і повного переживання.
Для праці протягом року пропонуються євангелічний перегляд життя. 
 
ІІ. Деутерокатехуменат
Цей етап обіймає період від молитви вступу в деутерокатехуменат до моменту переживання  реколекцій під час Центральної Оази Матір і приєднання  до дияконії Руху. Триває принаймні 3 роки. Ці два перші етапи в Русі Світло-Життя (євангелізація і деутерокатехуменат) разом складають так звану основну формацію.

1 Рік:
Ø Оаза Нового Життя І ступеня – являється переходом від євангелізації до деутерокатехуменату.
Ø Річна формація після І ступені: пізнання життєвого ідеалу Нової Людини (Дороговкази). Зміст  першого ступеня можна виразити в гаслі: зустріч з Христом через Слово Боже.
2 Рік:
Ø Оаза Нового Життя ІІ ступеня. ЇØ  ї програма допомагає усвідомити учасникам, що в житті кожного здійснюється історія спасіння, історія Вибраного Народу (особливо виходу з Єгипту), яка полягає на постійному виході з неволі гріха до свободи Божих Дітей, до Світла, яким є Ісус. У цьому визволенні ми беремо участь завдяки святим таїнствам. ОНЖ ІІ ступеня – це також час інтенсивної ініціації в глибину Літургії, вершиною якої є переживання Пасхи, як виходу з неволі гріха і відновлення хресних обітниць.  На закінчення оази важливим елементом є приняття ідеалу Нової Людини.
Ø Формація протягом року після ІІ ступеня: засвоєння суті союзу Бога з людиною, що увінчується свідомим відновленням Хрещення у Пасхальну вігілію. Весь зміст другого ступені можна подати в короткому гаслі: зустріч з Христом через Літургію і Таїнства.

3 Рік:
Ø Оаза Нового Життя ІІІ ступеня. Програма реколекцій охоплює історію первинної Церкви, життя і діяльність Апостолів, Мучеників і Сповідників; пізнання ролі Марії в ЇØ  ї постійному якби народжувані Церкви; пізнавання різних вимірів життя спільнот Церкви, що показує багатство харизм, які дані Церкві; досвід спільноти Церкви через зустрічі в малій групі відповідно до конспекту Дорога до спільноти.
Ø Формація протягом року після  ІІІ ступені: виховання до спільноти, поглиблення свідомості покликання в спільноті, участь в дияконії Церкви, як наслідок відкриття і реалізації свого покликання. Весь зміст третього ступені можна подати в короткому гаслі: зустріч з Христом у спільноті  Церкви.
ІІІ. Дияконія.
Це час перманентної (постійної) формації і несення конкретного служіння в Церкві в рамках Руху Свіатло-Життя. На цьому етапі пропонується пережити реколекції: Оазовий Курс для Аніматорів, Оази Реколекційної Дияконії, інші реколекції, організовані через окремі дияконії а також Школи Аніматора..
Джерела:
- Formacja podstawowa służby liturgicznej i Ruchu Światło- Życie, Diakonia Formacji animatorów, Kraków 1989 (red. ks. Maciej Ostrowski)
- Podręczniki: Oaza Nowej Drogi I, II i III stopnia
Опрацювала Барбара Сітек