Дорогий Брате, дорога Сестро!
Сердечно запрошуємо Вас в Новоград-Волинський Києво-Житомирської дієцезії на Х Паломництво Круціяти Визволення Людини, яке відбудеться 29 і 30 жовтня 2011 року.
Початок в суботу о 1000 і закінчення в неділю Святою Службою о 700.
Паломництво КВЛ – це молитовна зустріч всіх членів і кандидатів КВЛ, а також всіх тих, хто хоче допомогти зневоленим людям.
До участі запрошуємо особливо тих, хто боляче переживає проблему залежності своїх близьких; також запрошуємо людей залежних, оскільки зможуть приїхати в тверезому стані.
Подумайте, кого зі свого оточення Ви хотіли б запросити на це Паломництво.
На закінчення Паломництва (після Служби Божої) відбудеться зустріч Дияконії Визволення. Може і Тебе Господь Бог хоче бачити в її рядах?
Усім членам і кандидатам КВЛ перед виїздом пропонуємо у своїх спільнотах опрацювати фрагмент енцикліки бл. Йоана Павла ІІ Evangelium Vitae №.25-28.(читайте нижче)
Дуже просимо повідомити про свою присутність організаторів!
Зголошення учасників, кількість нічлігів, і всі питання стосовно Паломництва керувати до:
Анна і Едуард +38097 648 50 55. (дзвонити в годинах від 15-20 з 17 жовтня)
Анна і Едуард +38097 648 50 55. (дзвонити в годинах від 15-20 з 17 жовтня)
Підготовча зустріч
до плідної участі в Паломництві Круціяти Визволення Людини
Зустріч починається з молитви до Святого Духа, потім хтось читає вголос уривок енцикліки Evangelium Vitae, пункти 25-28. Хвилина мовчання для роздумів над текстом.
З допомогою нижче поданих питань провести дискусію. Однак намагаймося не оцінювати конкретних людей, а скоріше стараймося зрозуміти теперішню хвилину (знаки часу), щоб ревно служити.
· Чи умієш вказати на позитивні знаки «цивілізації любові і життя», що їхній вплив можемо спостерігати в сучасному суспільстві?
· Що сьогодні є проявом цивілізації смерті?
· Де є причина, котра штовхає людей до будування цивілізації смерті?
· Що робить здібним Тебе, інших людей і людські спільноти до вибору цивілізації життя?
· В яких щоденних ситуаціях зустрічаєшся з необхідністю вибору між «культурою життя» і «культурою смерті».
· Чи ти намагався разом з іншими членами КВЛ оточити турботою людей, що змагаються з особливими проблемами, і тих, хто потребує відповідного виховного оточення, аби перебороти згубні звички і повернути собі віру в сенс життя?
На закінчення зустрічі всі промовляють молитву Круціяти Визволення Людини.
З Енцикліки бл. Йоана Павла ІІ Evangelium Vitae, №.25-28
«ПРИСТУПИЛИ ДО КРОВИ ОЧИЩЕННЯ» (пор. євр. 12, 22-24):
ЗНАКИ НАДІЇ І ЗАOXOЧЕННЯ ДО ДІЯННЯ
ЗНАКИ НАДІЇ І ЗАOXOЧЕННЯ ДО ДІЯННЯ
25. «Голос крови брата твого кличе до мене з землі» (Бут. 4, 10). Не тільки кров Авелева – першої безвинної жертви вбивства – кличе до Бога, котрий е джерелом і оборонцем життя. Так само кров кожної іншої людини, вбитої після Авеля, є голосом, що підноситься до Господа. В спосіб цілковито єдиний і винятковий кличе до Бога кров Христа, пророче звіщеного в постаті безвинного Авеля, як те нагадує автор Послання до Євреїв: «Але ви приступили до гори Сіону й міста Бога живого, [...] до Ісуса, Посередника Нового Завіту, і до крови очищення, що промовляє краще, ніж кров Авелева» (12, 22, 24).
Це є кров очищення, її символом і пророчим знаком була кров жертв Старого Завіту, через який Бог показував людям, що прагне заповісти їм своє життя, покутуючи їх і висвячуючи (пор. Вих. 24, 8; Лев. 17, 11). Отже все це сповнюється в Христі, і Його кров є кров'ю очищення: вона довершує відкуплення, очищає і спасає; це кров Посередника Нового Завіту, «яка за багатьох проливається на відпущення гріхів» (Мт. 26, 28). Кров, що тече на хресті з пробитого боку Христа (пор. Йо. 19, 34), «промовляє краще, ніж кров Авелева», бо ця кров домагається глибинної «справедливости», однак передовсім благає про милосердя19, заступається за братів перед лицем Отця (пор. Євр. 7, 25), вона – джерело досконалого відкуплення і дар нового життя.
Кров Христа звіщає, наскільки великою є любов Отця, а водночас указує, якою цінною є людина в очах .Бога і якою великою є вартість життя. Нагадує нам про це апостол Петро: «І знайте, що не тлінним золотом чи сріблом ви були вибавлені від вашого життя суєтного, яке ви прийняли від батьків ваших, а дорогоцінною кров'ю Христа, непорочного й чистого ягняти» (1 Пт. 1, 18-19). Власне, споглядаючи дорогоцінну кров Христа, знак його жертви з любови (пор. Ио. 13, 1), віруючі вчаться спостерігати і цінувати чи не Божественну гідність кожної особи і відтак можуть промовити, повні вдячности і радісного здивування: «Яку ж вагу мусить мати людина в очах Творця, якщо „заслужила на такого і так могутнього Відкупителя” (пор. Ехзиііеі Пасхальної Всеношної), якщо „Бог Сина свого Єдинородного дав”, щоб вона, людина, „не загинула, а жила життям вічним” (пор. Йо. З, 16)!»20.
Кров Христа звістила людині й те, що її велич, а отже й покликання, полягає в безкорисливому даруванні себе. Оскільки кров Христа пролилася як дар життя, вона не є вже знаком смерти й остаточної розлуки з братами, але знаряддям причастя, яке всім дає життя достоту. Хто п'є цю кров у таїнстві Євхаристії і перебуває в Ісусі (пор. Йо. 6, 56), той охоплений рухом Його любови і жертви, аби міг сповнити первісне, властиве кожній людині, покликання до любови (пор. Бут. 1, 27; 2, 18-24).
З крови Христа всі люди черпають також силу до діяння в оборону життя. Ця кров є найсильнішим знаком надії, а саме витоком абсолютної певності!, що згідно з Божим задумом життя переможе. «І смерти не буде більше», – гучно кличе голос, виходячи від Божого престолу в небеснім Єрусалимі (Од. 21, 4). Й апостол Павло запевняє нас, що нинішня перемога над гріхом є знаком і знаменням остаточної перемоги над смертю, коли «збудеться написане слово: „Смерть поглинута перемогою. Де твоя, смерте, перемога? Де твоє, смерте, жало?”» (1 Кр. 15, 54-55).
26. Так, у наших суспільствах і культурах (хоч би яким сильним було на них тавро «культури смерти») не бракує знаків, що звістують ту перемогу. Картина дійсності! була 6 однобокою і могла б схиляти до безплідної позиції зречення, якби ми, виявляючи загрози життю, не вказали на позитивні знаки, що їхній вплив можемо спостерігати в сучасному суспільстві.
На жаль, побачити й розпізнати всі ці позитивні знаки часом буває важко (можливо й через те, що засоби масової інформації не надають їм належної уваги). Проте у християнській спільноті і в усьому світі, на місцевому, державному та міжнародньому рівнях уже зрушено і ще зрушується дуже багато починів – окремими особами і групами, рухами й усілякими організаціями, що мають на меті забезпечити допомогу та підтримку найслабшим і найбезбороннішим.
В той же час є дуже багато подруж, які в дусі самовідданої відповідальності! вміють прийняти дітей як «найцінніший дар шлюбу»21. Не бракує також родин, котрі, не обмежуючись своїм повсякденним слугуванням життю, здатні щиро прийняти осиротілих дітей, важких підлітків, недієздатних осіб, самотніх і старих. Є багато осередків опікування життям чи подібних установ, що ними керують особи або групи, які з відданістю і гідною подиву ревністю надають моральну і матеріяльну допомогу матерям, котрі опинилися в складному становищі і наражаються на спокусу аборту. Виникають щораз численніші групи добровольців, які намагаються оточити турботою самотніх осіб, людей, що змагаються з особливими проблемами, і тих, хто потребує відповідного виховного оточення, аби перебороти згубні звички і повернути собі віру в сенс життя.
Медицина, дякуючи зусиллям науковців і лікарів, рухається вперед у пошуку щораз дійовіших засобів лікування. Нові відкриття, які колись годі було уявити, передвіщають подальший поступ і вже сьогодні служать життю, що народжується, стражденним, тяжко хворим або присмертним. Різні установи й організації намагаються зробити доступними найновіші досягнення медицини навіть для країн, найбільше вражених злиднями й ендемічпіми хворобами. Національні й міжнародні асоціяції лікарів поспішають запропонувати допомогу в разі стихійних лих, епідемій та воєн. Хоча справедливий поділ медичних засобів у міжнародніх маштабах ще далекий від повного здійснення, хіба можна не помітити в допіру розпочатих діях ознаки всезагальної солідарности між народами та гідного поваги зростання чутливості! до потреб людей, до моральних заповідей, більшої шани до життя?
27. У відповідь на правні норми, що допускають переривання вагітности, і на подекуди успішні спроби легалізувати евтаназію, в усьому світі постали рухи й ініціятиви, які ставлять собі за мету захищати життя, пробуджуючи суспільну чутливість. Коли вони, згідно зі своїми справжніми спонуками, діють рішуче й послідовно, але без насильства, то роблять загальнодоступним усвідомлення вартости життя, стимулюючи й організуючи рішучий його захист.
А як не згадати про всі акти гостинности, самопожертви й безкорисливої турботи, які щоденно і з любов'ю звершує чимало людей у родинах, лікарнях, сиротинцях, старечих будинках, в інших осередках або спільнотах оборони життя? Церква, наслідуючи Ісусову притчу про «доброго самарянина» (пор. Лк. 10, 29-37) і з того черпаючи силу, завжди вела перед у доброчинності. Багато її синів і дочок, особливо ченців і черниць, у давніх, але завжди нових формах присвячувало й далі присвячує життя Богові, віддаючи його з любови до найслабших і найубогіших ближніх. Ці акти закладають глибокі підвалини тієї «цивілізації любови і життя», без якої існування людей і суспільства втрачає свій суто гуманістичний зміст. Навіть коли б ті діяння залишилися поза увагою більшости, віра дає нам певність, що Отець, який «бачить таємне» (Мт. 6, 4) не тільки винагородить їх у майбутньому, але вже тут і тепер робить їхні плоди корисними для всіх.
До знаків надії зарахуємо також те, що в багатьох колах громадської думки дедалі більшає відраза до війни як способу розв'язання конфліктів між народами і наполегливішими стають пошуки дійових (хоча й «без використання насильства») способів стримування озброєних агресорів. У цій перспективі треба бачити щораз ширший опір громадської думки застосуванню кари на смерть – навіть якщо й суспільство вдається до неї тільки як до інструменту «взаконеного захисту». Опір цей виникає з переконання, що сучасне суспільство спроможне успішно долати злочинність методами, які знешкоджують злочинця, але не остаточно позбавляють його можливосте змінити життя.
Належить із задоволенням привітати також зростання зацікавлености якістю життя й екологією, особливо в спільнотах із високим ступенем розвитку, де люди прагнуть уже не стільки забезпечити себе головними засобами існування, скільки загально поліпшити життєві умови. Найважливішим явищем є пожвавлення етичних роздумів про життя: наприклад, виникнення й поширення біоетики сприяє діялогові між віруючими і невіруючими, а також між прихильниками різних релігій навколо основних етичних проблем, що пов'язані з життям людини.
28. Ця заповнена світлом і тінню картина повинна нам повністю розкрити очі на те, що стоїмо перед надлюдським драматичним змаганням між злом і добром, між смертю і життям, між «культурою смерти» і «культурою життя». Ми є не тільки свідками; нас неминуче втягає в цю боротьбу: всі ми в ній учасники і через це не можемо ухилитися від обов'язку беззастережно стати на боці життя.
До нас також скеровано виразний і рішучий заклик Мойсея: «Гляди, сьогодні я появив перед тобою життя й добро, смерть і лихо! [...] Життя і смерть появив я перед тобою, благословення й прокляття. Вибирай життя, щоб жити на світі тобі і твоєму потомству» (Втор. 30, 15, 19). Цей заклик добре відповідає нашій ситуації, бо й ми мусимо щоденно вибирати між «культурою життя» і «культурою смерти». Але слова Второзаконня мають ще глибший сенс, оскільки наказують нам зробити точний релігійний і моральний вибір. Ми повинні надати нашому існуванню певний голошиїй напрямок, аби віддано і наполегливо жити Божим законом: «Заповідаю тобі нині, – любитимеш Господа, Бога твого, ходитимеш його дорогами та додержу матимешся його заповідей, установ і рішень. Вибирай життя, щоб жити на світі тобі і твоєму потомству, любивши Господа, Бога твого, слухавшись його голосу та прихилившись до нього; в тому бо полягає твоє життя й твоє довголіття» (Втор. 30, 16, 19-20).
Беззастережне заявлення себе на боці життя набуває повного релігійного і морального значення, коли випливає з віри в Христа, нею витворюється, з неї черпає силу. Ніщо більшою мірою не допомагає прийняти відповідну поставу в конфлікті між смертю і життям, у який ми занурені, ніж віра в Сина Божого, котрий став людиною і прийшов до людей, «щоб мали життя – щоб достоту мали» (Йо. 10, 10). Віра у Воскрєслого перемогла смерть – віра в кров Христа, «що промовляє краще, ніж кров Авелева» (Євр. 12, 24).
Світлом і силою цієї віри Церква перед викликами нашого часу глибше усвідомлює отримані від свого Господа ласку і відповідальність – проповідувати, прославляти і служити Євангелії життя.
19 Пор. Св. Григорій Великий, Moralia in Job, 13, 23: ССL 143 А, 683
19 Пор. Св. Григорій Великий, Moralia in Job, 13, 23: ССL 143 А, 683
20 Пор. Іван Павло II. Енц. Redemptor hominis (4 березня 1979), 10: ААС71 (1979), 274
21 Душопаст. Конст. про Церкву в сучасному світі, Сачсітт єі арєз, 50